IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Kutukan Mursyidul Am Nik Aziz

Salam semua..
pergh...minggu yg penuh mencabar..
hepi menghadapi SBE tapi sedih bila baca berita..

satu hari, aku terbaca Nik Aziz kata " Islam yg dibawa oleh UMNO tidak akan membawa ke syurga"..
terkejut gak bila dia kata cmtu..
esoknye dia kata lagi " bila Islam dibawa tanpa Iman, xkan masuk syurga"..
so, aku dah paham..aku pun wat xtau je la..

tp bila tgk hari ketiga, org UMNO pakat marah Nik Aziz..
pelik betol, nape tetba je nak marah, maki hamun cmtu..
marah dgn kenyataan tu rupanya..
tp ape yg aku nak cakap, sape yg dok komen melampau dlm paper,
diorg suma GILA!!!


nape aku kata diorg GILA??
sbb mmg diorg GILA..
korg baca la sendiri ape yg diorg cakap dlm paper..
mcm2 tohmahan dilemparkan kat Nik Aziz,,
mak aih, teruk betol..
korg pun akan sakit hati dan akan wujudkan blog kutuk mcm aku gak.
hahaha


Bukan ape, yg peliknye napa nak marah??
kan betol agama yg dibawa tanpa IMAN, xkan ke mana apatah lagi nak masuk syurga..
diorg yg dok balas balik pe yg WALI cakap ni, diorg dah cukup kuat IMAN ke?
or dah cukup kuat UMNO?


selalunya org yg marah xtentu pasal ni adalah org yg xde IMAN..
kalo org tu ada IMAN, diorg akan kaji dulu ape yg NIK AZIZ cakap,
then diorg akan cuba perbetulkan semula, kemudian bertanya semula kepada NIK AZIZ..
tapi x pun...
diorg terus meradang sampai BAPAK AGAMA dalam Malaysia pun bangkang jugak..
ni bapak agama ke ape ni wahai ENCIK MUFTI???
anda nak pertahankan agama or pertahankan pangkat anda?
MUFTI pun bleh p bangkang kenyataan Nik Aziz apatah lagi rakyat yg sememangnya bodoh agama..
diorg pun akan ikut MUFTI jugak..


ape tugas mufti sebenarnya?
makan gaji buta?
balas kenyataan yg berkaitan dgn agama islam?
menyokong agama yg terpesong?
ape sebenarnya?
aku cukup marah bila ada org permainkan Agama Islam..
walaupun aku tak alim mcm bapak aku n tok aku, tp aku kenal sape NIK AZIZ...


NIK AZIZ dapat gelaran Mursyidul Am daripada Majlis Raja-Raja..
bukan mudah untuk seseorg mendpt gelaran tersebut..
hanya org yg pakar dalam agama sahaja yg dapat..
nape Mat Sabu xdpt gelaran tu?
nape Nik Aziz je yg dapat?
korg jawabla...korg nak jawatan mursyidul am gak?
P la mohon kat Majlis raja-raja...korg dapat penendang kat perut je la...


Bagi aku, Nik Aziz tu wali Allah..
dia adalah org yg dipilih oleh Allah..
nape kita nak bangkang org yg dipilih oleh ALLAH???
korg tau x yg setiap keputusan atau kenyataan Nik Aziz bukan dibuat secara melulu
atau untuk CAPUB murahan..
tapi dibuat dgn kajian dan sembahyang...

Allah dah tunjukkan kat beliau bahawa agama ni salah,
so dia kena la gtau yg agama ni salah..
kalo xbgtau, dia yg akan dapat dosa sbb menyembunyikan kebenaran..
bila dia bgtau, korg kata kenyataan dibuat atas dasar nak meraih undi plak..
tgkla time nak pilihanraya aritu,
Nik Aziz tukar calonlast2 minit..
org kata dia xde pendirian la ape la, tp calon tu tetap menang..
sbb dia dah tau calon sebelumnya dah dibeli oleh UMNO..
dgn sembhyg dia dpt calon baru n menang..
pikirkan k...


teruk betul minda kelas ketiga ni ye...
aku pun xtau ape nak jadi dgn Org Islam sekarang...
silap, bukan islam sekarg tp Islam Malaysia...
ISLAM HADHARI la kononnye..

Kalo aku kata Islam Hadhari xbawa ke syurga, korg marah ke?
p la kaji tgk..betol ke x..kalo kenyataan aku ni salah, tolong bagi bukti sekali..
aku akan minta maaf..
tapi kalo kenyataan aku ni betul, korg yg akan jawab n berdepan dgn aku...
APE SEBENARNYA ISLAM HADHARI???
NAPE WUJUDKAN ISLAM HADHARI???
ISLAM HANYA ADA SATU, NAPE ADA PLAK ISLAM HADHARI???
NAK MODENKAN ISLAM?? ISLAM XPENAH ADA PERUBAHAN DR AWAL DAN SELAMANYA...


sape yg berani nak jawab, jawabla dlm blog ni dg bukti sekali..
kalo setakat cakap saje, xpyhla..
sbb kalo aku yg ngaji sekolah agama selama 5 tahun n dikira paling jahil dlm sekolah tu pun mampu nak kata ISLAM HADHARI ni salah, apatah lagi org agama..
xde sorg pun org agama yg nak ikut HADHARI ..


kemarahan aku terhadap org yg mencaci ISLAM dah mencapai tahap batasan..
kritikal dah ni...
tapi kebencian aku terhadap org yg tidak berpaksi pada islam sebenar adalah melebihi tahap kritikal...

Malaysia prihatain bila org dok caci agama Islam kat luar negara tapi kita dok mencaci Islam kat negara kita sendiri..
korg semua xperasan ke?
aku yg banyak dosa ni pun perasan, xkan korg xperasan..
kalo korg xperasan mknanya korg lebih byk dosa dr aku la..


Dlm hadis pun ada sebut, ( ni yg aku paham la, bukan terjemahan sebijik dr hadis k)
"kita kena menghormati org yg lebih alim dr kita, kita akan dapat berkatnya..
bila dacing dosa dan pahala sama berat, soalan yg ditanya ialah, "adakah kamu menghormati org berilmu (alim), jika dijawab ya, maka dacing pahala akan diberatkan..jika jawapan tidak, maka dacing dosa akan diberatkan dan masuk neraka."

tp bila korg pun xhormat pandgn Ulama, mcm mana nak jawab dgn ALLAH nnt??
wahai umat manusia, jgnlah korg ikut ape cakap pemerintah jika ia berlawanan dgn ISLAM, tapi ikutlah ape yg Rasulallah dan para sahabat r. huma lakukan..
yg itu adalah lebih baik...
FIKRKANLAH semula ape yg NIK AZIZ cakapkan...


nnt mesti ada org cakap aku ni org PAS..mmg minda kelas ketiga, eh silap, mmg xde minda la org tu..aku dah cuba nak ckp ttg islam, org ckp PAS..
abis, nak cakap ttg ape baru UMNO?
ckp ttg duit, pangkat, betina GRO, rasuah, upah, harta, baru UMNO ek?
susahla cmtu..
sbb tu PAS diwujudkan..utk tegakkan ISLAM..
kalo xde PAS, habislah Malaysia..
Aku masih dibawah umur, tidak boleh mengundi lagi, n sangat bencikan politik..
Aku menulis artikel ini Demi AGAMAKU, ISLAM...


kerajaan nak banned aku nyer blog ke pasni? or nak masukkan aku dlm ISA, or nak lucut kerakyatan (AKTA BARU) ??? ni je tempat aku bleh luah perasaan, xkan nak luah kat kerajaan, Tobat tak dilayan la..

p/s: sedihnye bila ISLAM dipermainkan tanpa disedari oleh org ramai..
Wassalam....

2 kutukan balas:

Anonymous said...

aku stuju dgan hang..UMNO nie dok merosak agama ja, smua x leh pakai..

Anonymous said...

yeah betul tu..
nik aziz cakap sendrik..kalu nk tau cite sebenar or apa yg dia kuarkan dri mulut dia, rujuk dia sendrik..toksah pcaya ape yg dibaca kat paper ke tgk kat berita ke...
sbb media massa skg ni putar belit cerita je lebih...

tapi ramai lagi org2 "cerdik pandai" still percaya pada umno ni...sebab ape? sbb xpenah baca harakah...baca berita harian, metro astu tengok lak berita tv1,2,3 ngan yg lain2 tu la...

aku pon bukannye arif pon psl politik sume ni..tp skurang-kurangnye aku bukak mata la juga..

-moon-

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

LAMAN IKLAN