IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Kutukan Akil Hayy Rawa..

Yg ni bukan nak kutuk Akil Hayy tp nak kutuk org yg dok komen mcm2 kat Ustz Akil..
mak aih, kecoh satu dunia bila dia kahwin dgn Wawa..
bg aku, ok je..
perkara biasa la tu..
setiap saat benda camni akan berlaku dlm dunia tp nape Kes Akil dgn Wawa ni kena kutuk plak???
tiap ari ada org cerai n org kahwin lain, tp yg ni juga korg nampak..
buka minda la sket wahai org Malaysia..
jgn buka sekerat, sekerat lagi nak tutup dgn jari setan..

semua yg korg cakap tu sbnrnya pndgn korg terhadap ustz Akil, bkn secara keseluruhan..
aku rasa, yg dok komen lebih2 ni bukan peminat Akil tapi 'pembangkang Akil'..
sbb bagi aku, Akil xde wat salah pape pun..
hak dia nak kahwin, kahwin je la..
korg gak yg cakap jodoh ditangan Allah..
tp nape korg dok nafi prkhwinan diorg????

mcm ni la rakyat Malaysia, minda kelas ketiga..
nak kata bodoh, kasar sgt,
kata bangang, kang aku pun terasa,
last2, pggl rakyat minda cetek..boleh kan?? sgt sesuai dgn kita..

pembangunan sana sini tp rakyat masih mengelamun...
tgk lirik Ahli Fiqir ni pun dah dapat agak diorg dok kata kat rakyat malaysia..
aku pun terasa dgn lirik tu..
biarla Akil dgn Wawa nak kahwin, ape salahnye..
korg kata dlm edah lagi??
betol ke kenyataan korg? dah pandai sgt ke bab agama utk lawan cakap USTZ AKIL???

korg gak yg pggl dia ustz, pastu korg nak lawan kenyataan dia..
melawan ustaz tuuu...
ape la korg ni..

xphm btol aku dgn rakyat Malaysia ni..
ada org pmpuan kata, "kami org pmpuan tau mcm mana perasaan bekas isteri Akil, sakit ati wo..
baru cerai tp dah kahwin lain. Edah pun xabis lagi"

hek eleh...
sape srh p rasa sekali perasaan bekas isteri dia? kalo tau sgt pe perasaan dia, meh citer kat aku..
lagipun, xde kena mengena dgn famili korg pun..
lantak le dia nak kahwin ke ape ke..
lain le kalo dia kahwin, korg dapat dosa..blehla nak marah2..
tp mmg korg dapat dosa pun sbb dok kutuk perkahwinan diorg..pdn muka sendiri..

Kepada org yg xsuka perkahwinan Akil n Wawa, aku nak tnya :

1) nape korg xsuka?
2) ape faedah yg korg dpt dgn komen perkahwinan diorg? korg dpt kahwin dgn Akil ke?
3) korg xsuka Akil, tp korg suka Maizawati ke? pikir betol2..
4) kalo benci Akil n Wawa, maknanya korg benci pe yg Allah dah tentukan..so, ada paham?

setiap yg berlaku mesti ada sebab,
hatta manusia yg buat jahat pun ada sebab, apatah lagi manusia yg berbuat baik..
perkahwinan adalah suatu yg baik, so nape korg suka sgt nak perlekehkan hukum2 yg dah ada???
malas betol nak sentuh bab agama nih, kang semua org menyesal xsudah plak..
lantak korg la, hope korg berubah..

pikirkan ni,
kalo korg jd Akil, apa perasaan korg bila ada org mencemuh perkahwinan anda?
Kalo korg jd Wawa, pe perasaan anda bila org kata awk perampas?
Time korg kahwin, tetba ada org p kenduri n jerit "WOI, XPYH KAHWIN LA WEH..WAT MALU JE, TURUNLA.."
PE KORG RASA????

Setahu aku, Maizawati pun xckp pape, dia redha je..
nape korg plak yg melebih???
siap Maizawati lagi yg dok promote dlm paper ada VIP suka kat dia la ape la..
bagi aku, aku lebih benci Maizawati yg nak cari publisiti seposen...
Tgkla paper Metro n Kosmo arini, 24 Ogos 09, pe yg Maizawati cakap ttg VIP...
giler...
mmg CAPUB giler...(CAri PUBlisiti) meluat aku aih...

rumah tangga sendiri xreti nak jaga, pastu promote kat luar...
ops...aku dah mula menghina org ni...
bek stop dulu, bulan posa xbek hina org yg HINA...

pape pun, TAHNIAH kepada USTZ AKIL HAYY RAWA dan WAHEEDA..
SEMOGA PERKAHWINAN KEKAL KE ANAK CUCU..

p/s: positif thinking is a great thinking that produce great human..
Negatif thinking is a F**K thinking that produce "RAKYAT MALAYSIA MINDA KELAS
KETIGA"...

2 kutukan balas:

♥ Cik NaD ♥ said...

:]

♥ Cik NaD ♥ said...

huhu... atas suke ati dorg le nk pikir ape pon.. huhu..

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

MY FRENZ BLOG

LAMAN IKLAN