IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Kutukan Kematian..


Hari ini 25 September 2009, Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa menyatakan..
"kalo kenakan hukuman mati sekali pun, kemalangan tetap berlaku.."
"suma ni sbb sikap pemandu tu sendiri yg menyebabkan kemalangan.."

kasar kan ayat pak cik nih tapi xpe..
org kerajaan cakap kasar mcm mana pun tetap jadi xkasar..
paham2 la kan perangai diorg..

dah tau ketentuan hidup dan mati tu ditangan Allah,
ape nak dihairankan..
semua org akan mati tapi xtau bila..
kalo dah skrg ni Opss Sikap 20 yg mencatat paling tinggi kematian,
ape nak pelik???
dah ajal diorg..

kalo xpecaya, cuba tgk kalo eksiden..
yg langgar tu wat salah, kompom mati dah tapi yg dilanggar xwat salah pun,
nape mati gak..
sbb dah ajal dia..
kalo ajal seseorg tu mati atas sejadah di masjid, org tu akan mati diatas sejadah le..
kalo dah takdir tulis mati kemalangan, kena langgar la..
kalo mati sbb penyakit, kena la H1N1..

ape nak dihairankan..
tapi yg Opss Sikap ni kadang2 aku pun terpikir gak nape diorg wat..
kalo utk sedarkan org ramai, aku rasa org ramai mmg dah tersedar pun..
kalo wat Opss Sikap ni, meletihkan polis je aku rasa..
mmg la tugas diorg nak kawal lau lintas kalo eksiden..
aku tabik la yg tu..

tapi patut ada cara lain utk wat org ramai sedar..
baca doa naik kenderaan la..
setel..
aku dari kecik dok baca doa tu, Alhamdulillah je..
Allah jaga nyawa aku n famili aku..
hope Allah pun jaga nyawa semua umat islam..

tapi kalo dah ajal kat tgh jalan, xleh wat ape la..
tapi selalunya Allah akan bagi sign dulu sblm jd kemalangan..
katakan selalunya baca doa, tp tetba je aritu xbaca doa..
then akan kemalangan la..
kalo xmati, dia akan igt balik yg dia xbaca doa..

so, tu la sign dr Allah..
kalo bapak aku bawak laju sgt, aku terus baca doa tu berulang kali..
then tetba bapak aku bawakslow sket..

Allah tolong la tu..
Alhamdulillah..
hope aku n korg suma xlupa Allah..


p/s: aku berdakwah ke ni..
dasat betol..xpenah dibuat aih..
Selamat Hari Raya, Semoga Selamat Sampai n Selamat Kembali.

1 kutukan balas:

HaZyQ said...

aku? canon 450D.. kit lens je.. kengkadang 50mm..

ko plak pakai apa?

lens 18-200?
ko call aku.. nanti aku bg no yg leh jual murah tuh..
017-2985871

ohhh.. gmba tuh.... nk cmne.. kawasan kampung.. mmg semua banyak hijau... baju lak mmg hijau.. gmba mmg x up la... if putih ok la sikit.. hmm.. xpe.. x kesah.. berkongsi ilmu.. heheh ak baru je blaja2 ni... hehehe

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

MY FRENZ BLOG

LAMAN IKLAN