IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Kutukan Malaysia vs USA

yo wassap..
ganah demo deh..
pekabo suma..
dgr tajuk pun dah gementar kan??
berani betul aku letak tajuk cenggini..
tgk la ape plak nukilan aku kali ni ..
ganah ke x..

moh le kite bandingkan negara Malaysia dgn USA yg kita benci nun..
mana yg jauh lebih baik??
Malaysia DEMOKRASI???

aku rasa USA lebih demokrasi..
Malaysia autokratik tp kebodohan rakyat negara ni membuatkan semua org merasakan negara kita ni demokratik..
betol ke ape aku cakap nih??

meh kita tgk contoh yg aku bg ni..
Pilihanraya USA, time Obama menang aritu..
Obama lawan dgn Hillary dlm parti diorg,
then Obama menang n jd presiden,
Hillary wat ape??
dia tawarkan diri jd penasihat plak..
giler, mula2 gaduh bukan main utk rebut jawatan tp bila dah kalah, tawar jd penasihat..
xde gaduh2 lagi..

tp kalo Malaysia??
gaduh je xberenti..
sampai terpaksa gunakan duit utk naik takhta..
yg tu hampa pikir sendiri sape ek..

"woi, ang xtakut ke blog kutuk masuk ISA nnti??"
ni la pertanyaan lazim dr pembaca..
so, ISA tu la sbnrnya autokratik..
aku rasa la kan, kalo USA xkan wat cmni..

kalo ada org yg cuba wat rusuhan or pape je, diorg akan tgkp n bincang ape mslh sbnrnya..
n diorg setelkan baik2..
tp Malaysia xkan wat cmtu sbb jawatan lebih penting dr rakyat..

kepada pemimpin sekalian, bertaubatlah..
Malaysia bukan negara Islam tp negara yg mempunyai penduduk Islam..
negara ISlam?? xkan wujud didunia..
sbb kita wat loan kereta pun dah jd riba..
PTPTN pun riba, kad kredit pun riba..
asyk riba je, mananak jd negara Islam..
mustahil sma sekali..

berubah kearah Islam??
lagi mustahil kalo dah dapat pemimpin yg mementingkan harta semata-mata..
ni kalo dajal kuar ni, mesti diorg dulu masuk syurga dajal..
syurga dajal mmg best tp sbnrnya neraka Allah..
so, biar la diorg dgn famili diorg..

yg aku dgr, bajet utk pendidikan tahun depan semuanya ditarik balik, n diberikan kepada ISTERI KESAYANGANNYA..
ape kejadahnya wat cmtu??
huuuu makanla benda haram kome sekeluarga..
yg len kalo nak makan gak benda haram, p la ambik kat dia..

p/s: suara hati seorg pemuda yg muda,kalo dia marah, it mean aku betul dlm segala perkataanku ini..GREEDYYYYYY OLD MONKEY!!

2 kutukan balas:

Anonymous said...

Hahahaha... memang rakyat malaysia bodoh macam kau. Kerja kau kutuk mengutuk je. Memang itu perangai orang Malaysia. Especialy engkau.

Iffat Salleh said...

hahaha aku plak yg kena..xpe, korg suma suke kenekan aku ye..
tp kalo pape yg jd nnt, korg akan igt ape yg aku kutuk ni smpai mati.. peace !!

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

LAMAN IKLAN