IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Kutukan pasangan hidup..

email ni dihantar oleh seseorang yg menggunakan nama hypermean..
diedit sikit2 oleh aku..

Wanita dijadikan dari rusuk lelaki..
bermaksud wanita yg sememangnya dr rusuk laki berkenaan akan dijadikan jodoh..
kali siti nurhaliza dijadikan dr rusuk Dato' K,
of coz dia akan kahwin dgn Dato' K.. Jodoh..

tapi gurl skrg kebanyakan suka sgt memilih..
9/10 gurl zaman sekarang akan memilih pasangan hidup..
diorg nak yg hensem2 je..
xdinafikan laki pun sengal mcm tu gak..
asyik nak yg cantik2 je.
konon2 bleh bangga dgn kawan2..

ape makna bercinta hanya utk dibanggakan?
xde maknanya..
yg tu namanya cinta yg xikhlas..yg riak..
dan sememangnya xkan tahan lama..
jaminan 100% dari aku..

aku bukanlah seorg yg hensem..
dilahirkan kurus kering dan tinggi tetapi dikurniakan wajah yg tidak mampu memikat hati wanita..
aku jd xhepi dan byk masalah lahir dr sini..
tp aku bersyukur aku ada wajah ini..

aku sgt marah bila ada org yg cakap xmau yg ni, nak yg tu..
yg tu hensem sikit..
aku cukup benci gurl yg mcm ni..
nape mesti memilih sedangkan diri sendiri pun xsecantik mana..
cermin diri sebelum cakap mcm tu..
nnt ayat tu akan balik kepada diri sendiri..

situasi:
ada sorg gurl ni yg boleh dikatakan cantik..
ntahla, aku xpndai menilai lagi pada masa tu..
aku tgk dia cantik je la...
dr segi wajah, cantik, komersil dan susuk tubuh badan yg cantik.
xkembang n xkecutla..
ok je, maintain..mmg cantik..masa tu aku agak ada hati kat gurl nih..
senyuman je dah cukup utk membuatkan laki2 cair..

then satu hari, tgh lepak2..
berlaku perbualan ni antara aku dgn dia..

Dia:(marah someone dlm hp)tolongla jgn kaco aku lagi..aku xsuka la
Aku: nape nih? marah2 semacam je..
Dia: jantan ni dok ngorat aku plak.xsuka la..
Aku: ko pun xde pakwe, kapel je la..
Dia: xmau la aku..dahla xhensem, ada hati nak ngorat aku..


lepas dia ckp cmtu, aku diam je..
aku pun agak terasa la, sbb aku ni pun xhensem gak..
so, aku diamkan diri je..
then dia marah, dia cakap something yg aku akan igt smpai mati..
"kalo kapel dgn dia,ibarat aku kapel dgn ko la..eeeiii, xmau aku"

aku dgr je, xleh wat pape..
sejak tu aku xckp dgn dia n xmau jumpa dia langsung..
dia dok call nak lepak2 pun aku dah xlayan..
maybe dia just nak joking tp it hurts..
sgt menyakitkan ati..

aku cukup benci dgn gurl yg bongkak dgn kecantikan..
merasakan diri sendiri cantik lantas memilih lelaki idaman..
aku rasa aku xpenah tgk gurl xcantik..
bg aku, suma gurl cantik walaupun wajahnya hodoh..
melihat lelaki yg xhensem sbg satu benda yg menggelikan..
agak melampau dan ape akan jadi kalo tetiba dia jd xcntik??
Allah tarik balik cmne??

tapi satu je yg aku musykil skrg ni..
girl ni cantik, tp perangai hodoh..
n sampai sekarang dia xde pakwe..
dia nak pakwe tp xde laki nak kat dia..
n sekarang wajahnya dah xsecantik dulu..
muka dah ada jerawat n dah berubah ...
sbbnye ialah perangai yg suka memilih..
asyik nak yg perfect je..dapat yg muka hensem tp perangai teruk cmne??
nak teruskan hidup gak??

renungkan dan muhasabah diri sendiri..
sape yg sesuai utk kita, kita kena cari ..
jgn tetapkan ciri2 lelaki idaman sbb korg xkan jumpa laki iadaman sebijik mcm korg nak..
sama gak dgn laki, jgn tetapkan ciri2 wanita idaman..
komfirm xkan dapat pastu mula la jadi memilih..
last2 xkahwin smpai tua..

skrg aku bersyukur sgt..
aku dah ada sorg wanita yg sgt memahami diri aku..
dan sgt cantik ..lbh cntik dr gurl tu..
sbb wajahnya cantik, perangainya turut cantik..
dia bleh terima aku seadanya, yg tu membuatkan aku hepi..
xhensem pun dapat gurl cantik..
maybe sbb aku ni xmemilih n xpandang gurl xcantik..

hope Allah memberkati aku n hubungan aku..
Insyaallah thn dpn aku akan kahwin..

p/s: selamat bakal pengantin baru..
nasihat aku, jgnla memilih..ambik je ape yg ada..kalo bkn hak korg, ianya akan dikembalikan secara paksa..
sape yg paham nasihat ni, dia akan terus bercinta tanpa berdendam..

1 kutukan balas:

Anonymous said...

terbaik ah.... sokong2.... memilih 2 penting... but pilih org syg kta je... hahaha.... lg bonus klu kte pn syg gak org 2... terbaik ah... till death do us apart -nayie&noma-

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

MY FRENZ BLOG

LAMAN IKLAN