IKLANEKA

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Perempuan !!!

dijadikan dari rusuk lelaki,

bukan dari kepala utk dijunjung,
bkn dr kaki utk dilindung,
tp dekat di hati utk dikasihi dan disayangi..

Perempuan..
hiasan dunia..
seindah hiasan adalah wanita solehah..
so, wanita yg xsolehah? indah juga tp indah lagi Pandan Indah..

aku dah benci gurl?
ye ke? nape?
segalanya adalah kerana dia..
kerana dia la segalanya..
tp kerana segalanya, dia...
hurmmmmm....

dah 2 kali aku dipermainkan oleh wanita..
n dua2nya yg aku syg..
mmg la, kalo xsyg, xdela rasa dipermainkan ..btol x..
pesal la aku ni..

ni situasinya...

A berkawan dgn gurl bernama Z..
Z cantik sgt2..
lbh kurg mcm ratu gak la tp bkn taste aku..
kwn punya kwn, tgk2 Z ni jenis yg pemain cinta..
dia ada balak lain yg sekarang ni pun dipermainkan gak..

Aku plak berkawan la dgn rakan sekelas A, nama diberi oleh mak n bapaknya X..
so aku dgn X ni mmg jd rapat giler la..
X ni penyayang, pandai bercakap, petah, cantik n memenuhi taste aku la..

satu hari, ktorg jalan sama2.aku , X dan A..
tetiba je nampak la si Z dgn balak dia..
aku tgk biasa je la, aku dah phm perangai pompuan ni..
A plak lalu wat xtau je la dpn Z tu..
tp X mrh giler sbb Z dh mainkan kwn sekelas dia..
dia cakap " tgk tu..xmalu btol..dulu kapel dgn A, sekarang ni, dgn org len plak..dahla dating tepi jalan, bekas pakwe lalu pun wat xtau je..xrasa pape ke?"
aku still wat xtau n truskan brjalan..

then, aku dgn X bergaduh teruk n dia suruh aku tgglkan dia..
ktorg gaduh 2 minggu ..teruk giler..
dia dah fed up dgn aku n dia tgglkn aku..
gaduh mcm kapel pdhal ktorg just kawan baik je..
ntah pape..mcm org bodoh je..

lepas sebulan xkontek, X gtau dia dah ada pakwe..
laki tu dtg time dia memerlukan seseorang..
time gaduh, mmg la perlukan someone kan..
mamat tu masuk line, konon2 jd baik, bg nsht ape ntah, pujuk2 sket, pastu mintk kapel..
komfirm dapat la..
so aku xheran sgt la, mmg gurl akan mudah jth ati dgn laki time diorg gaduh or tensen..
sifat tino mmg cmtu..

so, aku meneruskan kehidupan aku seperti biasa..
n sekarang X dah mula dating dgn pkwe dia..
byk kali gak aku nmpk..
time kwn dgn aku dulu, kalo nak ajak jumpa..punye la takut..
tkt org kata mcm2 la ape la..
tau la aku xhensem pun, tp xperlu la takut org kata kan..
pandai2 la cover soalan tu sket..
tp bila dia kapel dgn mamat tu, selalu je jumpa..

TAPI!!!!

korg pikir balik ayat dia...
" tgk tu..xmalu btol..dulu kapel dgn A, sekarang ni, dgn org len plak..dahla dating tepi jalan, bekas pakwe lalu pun wat xtau je..xrasa pape ke?"

so, pe korg rasa???
betol x sifat2 buruk yg ada pd gurl yg org selalu ckp??
yakin x??
pikirlah sendiri..

P/s: gurl mmg pyh nak ditafsir, so, xpyhla tafsir..kan sng..
wat xtau je la dgn gurl..bila laki tggl, kata laki jht..
yg gurl tggl laki? nak kata ape?
sekali lg, pikirlah sendiri..

0 kutukan balas:

Post a Comment

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

Pengutuk Setia

IPGM BLOGGER HERE

SUARA GURU MALAYSIA

MY FRENZ BLOG

LAMAN IKLAN